Als de zieke koning Hendrik VI afwezig is, proberen anderen in het Engeland van de 15e eeuw zijn macht te verzwakken.
Trinity
Conn Iggulden
London: Penguin Books, 2015 | Andere uitgaves
XXIII, 547 p. : ill.
9780718196394 (paperback)

Het is 1454 in Engeland, koning Henry VI is te ziek om zelfstandig te regeren. Zijn vrouw Margaret van Anjou probeert zijn positie en die van haar zoon Edward te beschermen. Richard, hertog van York, is ondertussen beschermer van het Britse Rijk en probeert samen met anderen de macht van de koning te verzwakken. Maar dan leeft Henry ineens op en keert terug naar de centrum van de macht. Dit is het tweede boek in de serie War of the Roses. Centraal staat net als in het eerste deel 'Stormbird'*, de machtsstrijd tussen het huis Lancaster en het huis York en de aanloop naar de Rozenoorlogen (1455-1485). De auteur schrijft zeer onderhoudend en sleept de lezer gemakkelijk mee in zijn verhaal, door actie, boeiende personages en constant verschuivende sympathie voor de karakters. De auteur is vooral bekend om zijn Emperor serie over Julius Caesar en de Conqueror serie over Mongoolse Khans. Het boek bevat drie kaarten, zes stambomen, een lijst met personages en een beschouwing van de historisc…Lees verder

Over Conn Iggulden

Conn Iggulden is een Engelse auteur die vooral historische romans schrijft. Hij werd geboren in 1971 en studeerde zowel aan de St. Martins School in Northwood als aan de Merchant Taylor's School. Hij studeerde Engels aan de Universiteit van Londen en gaf later zeven jaar les in dit vak. Hij werd zelfs het hoofd van het Engelse departement aan het St. Gregory's Roman Catholic School in Londen. Iggulden liet zijn post varen toen hij besloot een vierdelige serie te schrijven over de Romeinse consul en veroveraar Julius Caesar. Iggulden is getrouwd en heeft vier kinderen.

Werk

Historische fictie

Iggulden debuteerde met De Poorten van Rome, het eerste deel in zijn vierdelige serie Caesar. De serie is gebaseerd op het leven van Julius Caesar, vanaf zijn geboorte (De Poorten van Rome) tot aan zijn dood (De Toorn van de Goden).

De auteur heeft altijd gesuggereerd dat er een vijfde boek zou versc…Lees verder op Wikipedia