Gevaarlijk spel

Stijn en Storm mogen met hun voetbalteam naar de halve finale van de Champions League in Londen. Door een onverwachte gebeurtenis verandert het uitstapje in een nachtmerrie. Vanaf ca. 9 jaar. Gedrukt in lettertype Dyslexie.
Gevaarlijk spel
Gerard van Gemert
9789463240017

Stijn en zijn beste vriend Storm voetballen bij FC Rapitas. Hun team mag de halve finale van de Champions League in Londen bijwonen, omdat ze het regiokampioenschap hebben gewonnen. Daar worden zij samen met een beroemde Nederlandse voetballer ontvoerd. De ontvoerders laten hen alleen vrij als zij twee geheime opdrachten uitvoeren. Tweede deel in de serie 'De voetbalgoden'. Door de enigszins houterige stijl zijn de wedstrijdverslagen eerder saai dan spannend. Lijkt op een ouderwets jongensboek, waarin de twee vrienden elkaar aanvullen en samen als winnaars uit de strijd komen. De tekst is gedrukt in lettertype Dyslexie en rechts niet uitgelijnd. Met een voorwoord van Frank Snoeks, voetbalcommentator van Studio Sport. Tekeningen in pen en gewassen inkttechniek. Vanaf ca. 9 jaar.

Over Gerard van Gemert

Gerard van Gemert (Weesp, 24 december 1964) is een Nederlandse schrijver van jeugdboeken.

Carrière

Het terugkerende thema in de boeken van Van Gemert is vaak sport. De meeste boeken van Gerard van Gemert worden uitgegeven door de Belgische uitgever Clavis. In 2012 schreef Van Gemert zijn eerste verhaal in de geheim-serie voor uitgever Leopold (WPG). Intussen maakt Van Gemert samen met illustrator Rudi Jonker ook de serie Chaos United voor uitgever Condor (WPG).

Van Gemert is bekend geworden met de serie De Voetbalgoden over de voetbalvrienden Storm en Stijn, waarvan twintig delen zijn verschenen. De Hockeytweeling is een serie over hockey, waarin de tweeling Zahra en Nikki de hoofdrol spelen. Allsports Academie is de derde serie, waarin diverse sporten centraal staan. De rode draad in deze verhalen is een academie waar jonge, zeer talentvolle sporters hun studie kunnen c…Lees verder op Wikipedia