Een studente werkt undercover bij een testinstituut en komt in een gevaarlijke situatie terecht.
Tolbert: EigenZinnig, 2016
Verschijningsdatum
11-06-2016
9789491777530 (paperback)

Studente journalistiek Laverne Freeman verdient wat bij als proefpersoon bij een onderzoeksinstituut. Maar als haar werkzaamheden verlopen van het beoordelen van smaakjes siroop naar deelname aan een onderzoek van de opwindingsrespons van vrouwen op seksueel getinte beelden, vraagt ze zich af of ze niet te ver is gegaan. Toch heeft ze er bewust voor gekozen omdat ze meer te weten wil komen over het dubbelleven van de leider van het instituut, dat te maken zou hebben met partydrugs en loverboys. Ze is namelijk ook op zoek naar spraakmakende verhalen voor haar eindscriptie. Dit boek is tot stand gekomen als resultaat van een schrijversproject op het internet. Na publicatie van het eerste hoofdstuk mochten schrijvers uit het hele land het tweede hoofdstuk schrijven. Het beste werd gepubliceerd en daarop kon het derde worden ingestuurd. Het resultaat, waaraan in totaal negen auteurs hebben bijgedragen, is helaas een vrij warrig verhaal, met een hoop onverwerkte draadjes en een onwaarschij…Lees verder

Over Judith Visser

CC BY 3.0 - Foto van/door Michael Risse

Judith Visser (Rotterdam, 29 januari 1978) is een Nederlandse schrijfster.

Visser debuteerde in 2006 met Tegengif, waarin het leven van een jonge Rotterdamse prostituee centraal staat. De roman, waarvan de eerste druk binnen een week was uitverkocht, zorgde voor ophef onder bordeelbezoekers en kreeg veel aandacht in de media. Na het uitkomen van het boek werd Visser overigens op staande voet ontslagen door haar toenmalige werkgever, omdat ze in haar functie als receptioniste alle uitgaande post van promotiestickers voor Tegengif had voorzien. De roman, waarvan ook een door Visser zelf ingesproken audioversie verscheen, werd uitgeroepen tot Beste Rotterdamse Boek van 2006. Het vervolg Tinseltown, dat verscheen in 2007, werd dat jaar met dezelfde prijs bekroond. In 2008 verscheen Vissers thrillerdebuut Stuk, dat haar een nominatie voor de Gouden Strop 2009 opleverde. Haar eveneens in 2008 gepu…Lees verder op Wikipedia