Souleater
Michelle Paver
London: Orion Children's Books, 2007 | Andere uitgaves
275 p. : ill.
9781842551141

Meer dan 2 keer in Vlaamse bibliotheken

Na zijn reis naar het eiland van de ‘Seal Clan’ bevinden Torak en zijn vriendin Renn zich midden in de winter in het hoge noorden buiten de wouden. Wolf is ontvoerd en Torak en Renn besluiten hem te gaan zoeken. In de ijzige wildernis van het noorden belanden zij bij de ‘Soul Eaters’, die verschillende offers willen brengen om daarmee de weg naar de demonen open te krijgen. Torak wordt gevangen genomen, moet met enkele rituelen meedoen en weet dan, na Wolf bevrijd te hebben, te ontsnappen. Op hun vlucht worden ze echter door de ‘Soul Eaters’ ingehaald. Na 'Wolf brother' en 'Spirit walker'* is dit deel 3 van een reeks van zes. Uitermate spannend, mooi geschreven en zeer goed gestructureerd verhaal, dat tot de laatste pagina boeiend blijft en doet uitzien naar het volgende deel. Enige kennis van de vorige delen is noodzakelijk. De magische wereld van zesduizend aar geleden vormt een goed decor waartegen de personages levensecht beschreven worden. Terecht staan deze boeken in de Toptien …Lees verder

Over Michelle Paver

CC BY-SA 4.0 - Foto van/door Transangst

Michelle Paver (1960) is een Britse schrijfster. Ze schreef onder meer de kinderserie Avonturen uit een Magisch Verleden.

Pavers vader was een Zuid-Afrikaan en haar moeder een Belgische. In 1963 verhuisde het gezin naar Wimbledon (Londen), waar Paver nog steeds woont.

Paver was dertien jaar lang advocate. Na de dood van haar vader in 1996 ging ze doen wat ze werkelijk wilde: boeken schrijven. Ze schreef een aantal romantisch-historische boeken voor ze aan Avonturen uit een Magisch Verleden begon. Toen die reeks in 2009 werd afgerond, schreef ze een boek voor volwassenen en van 2012 tot 2016 verscheen er elk jaar een boek uit haar reeks Tijden van Goden en Gevechten.

Gepubliceerde boeken

• Portret van een liefde, 2000 (Without Charity);
  • Een liefde uit vervlogen tijden, 2001 (A Place in the Hills);…Lees verder op Wikipedia