Just after sunset
Stephen King
London: Hodder & Stoughton, 2009 | Andere uitgaves
526 p.
9780340977187

Meer dan 15 keer in Vlaamse bibliotheken

Vier verhalen, drie korte en een langer, van de ervaren horrorschrijver, die vanuit een alledaagse situatie een onverwachte draai krijgen naar het bovennatuurlijke of naar horror, wat spannende situaties veroorzaakt. In het bestek van het korte verhaal worden vakkundig psychologisch goed getekende personages neergezet, die zich uit benarde situaties moeten redden, met een ruime variatie in locaties in de VS, personages en thema's. De verhaallijnen zijn enkelvoudig. Het tempo van de zinnen spiegelt het verhaalverloop: korte zinnen voor versnelling en spanning, langere voor rustige episodes waarin de onbehaaglijke sfeer wordt voorbereid. Het langere verhaal is het meest spannend. Niet moeilijk Engels. De uitgave, met introductie en aantekeningen van de schrijver, is een voorproefje van de complete, voor november 2008 geplande (vijfde) bundel horrorverhalen met dezelfde titel (384 blz.), in de van Stephen King bekende vorm en schrijfwijze.

Over Stephen King

CC BY 2.0 - Foto van/door Pinguino Kolb

Stephen Edwin King (Portland, Maine, 21 september 1947) is een Amerikaans schrijver van onder meer horror- en sciencefictionverhalen en thrillers. Zijn boeken komen voor op lijsten van bestverkochte boeken, zowel van fictie als non-fictie.

De verhalen van King gaan vaak over onopvallende personages die worden ondergedompeld in toenemend beangstigende situaties. Hij schrijft ook meer literair werk, zoals The Body, later verfilmd als Stand by me, maar ook Rita Hayworth and Shawshank Redemption en The Green Mile, later bekend geworden als films onder de titels The Shawshank Redemption en The Green Mile. Ook The Stand werd na de uitgave van de onverkorte versie verfilmd tot een miniserie (met Gary Sinise en Molly Ringwald in de hoofdrollen).

King werd geboren op 21 september 1947 als zoon van Donald en Nellie Ruth Pillsbury-King. Toen hij nog jong was, verliet zijn va…Lees verder op Wikipedia